Naša koordinatorica Anamarija Vuić, zamjenica regionalnog predstavnika u Child Helpline International te Helen Mason, direktorica Child Helpline International-a na 15. regionalnoj konferenciji Međunarodnog udruženja za prevenciju zlostavljanja i zanemarivanja djece (ISCPAN) u Haagu predstavile su istraživanje o važnosti dječjih savjetodavnih linija za zaštitu djece u Europi.
U istraživanju je sagledana uloga dječjih linija unutar sustava zaštite djece u Europi uz naglasak na multidisciplinarnost i kros sektorsku suradnju. Sudionici istraživanja bili su nacionalni i europski donositelji politika, stručnjaci, mladi te predstavnici četiriju dječjih linija, od kojih je jedna Hrabri telefon. Rezultati su potvrdili da dječje linije:
- predstavljaju mjesta sigurnog ulaza u sustave za zaštitu djece;
- djeluju, kad je potrebno, kao mehanizam upućivanja;
- vode djecu kroz sustave za zaštitu djece;
- informiraju djecu o njihovim pravima;
- uočavaju, upozoravaju na pukotine u zaštiti djece i zatvaraju ih;
- pružaju podršku u donošenju politika podacima o potrebama djece;
- mogu djelovati kao centri stručnosti i zagovaratelji dječjih prava.
Uz identificirane različite izazove, istraživanje donosi i 20 preporuka za dječje linije, države članice Europske unije, donositelje europskih politika te međunarodnu mrežu dječjih linija (Child Helpline International).
Cijelu publikaciju možete preuzeti ovdje.