Hrabri telefon partner u inicijativi “Šeraj pozitivu, blokiraj negativu”
Objavljeno : 25.02.2017.

Hrvatski Telekom, predvodnik digitalizacije i digitalne transformacije u Hrvatskoj, danas je predstavio veliku društveno odgovornu inicijativu ”Šeraj pozitivu, blokiraj negativu” koja je ujedinila akademsku zajednicu, nevladin sektor i državne institucije s ciljem povećanja razine sigurnosti djece na Internetu. Glavni partneri inicijative su udruge Hrabri telefon i Društvo za komunikacijsku i medijsku kulturu (DKMK) čiji predstavnici koordiniraju EU Kids Online, najveći međunarodni projekt u području istraživanja medijskih navika djece.

Inicijativa ”Šeraj pozitivu, blokiraj negativu” obuhvatit će brojne aktivnosti koje će Hrvatski Telekom, Hrabri telefon i DKMK u narednom razdoblju provoditi na temu povećanja razine svijesti i bolje zaštite djece na Internetu, no ključan rezultat inicijative bit će prvo nacionalno komparativno istraživanje razine sigurnosti djece na Internetu na temelju kojeg će se po prvi puta u Hrvatskoj moći napraviti čvrsta stručna podloga za nacionalnu regulaciju ove iznimno bitne teme.

Trenutno dostupni podaci pokazuju da su mladi u Hrvatskoj iznimno aktivni u korištenju Interneta, dok je razina poznavanja rizika i načina zaštite od prisutnih prijetnji vrlo niska. Naime, 96% mladih provodi na Internetu više od sat vremena dnevno, čak 65% djece između 7 i 9 godina ima otvoren profil na Facebooku, a 50% školaraca koristi društvene mreže za vrijeme nastave. Istraživanje koje je ranije proveo Hrabri telefon s Poliklinikom za zaštitu djece grada Zagreba ukazalo je na problem rizičnog ponašanja na Internetu, pa tako gotovo polovica mladih između 11 i 18 godina na Facebooku redovno dijeli privatne fotografije, više od trećine ih prihvaća zahtjeve za prijateljstvom od nepoznatih osoba, a gotovo petina bi otišla samo na susret uživo s nepoznatom osobom koju su upoznali putem Facebooka. Kao negativne posljedice raširenog korištenja Interneta i društvenih mreža ističu se podaci da čak petina mladih prima uvredljive poruke, a djeca koja provode na Facebooku 3 ili više sata dnevno imaju niži školski uspjeh, narušeniju sliku o sebi te iskazuju veći broj emocionalnih i teškoća u ponašanju.

Hrvatski Telekom je jedini privatni partner inicijative ”Šeraj pozitivu, blokiraj negativu” i imat će vrlo aktivnu ulogu u realizaciji inicijative. Uz podršku nacionalnom istraživanju, iz Hrvatskog Telekoma su predstavili hrvatsku inačicu europskog. Portal TeachToday bit će središnje mjesto inicijative na kojem i djeca i roditelji mogu pronaći koristan sadržaj i savjete o sigurnosti na Internetu, a sadržaj će kontinuirano nadopunjavati partneri inicijative.

Dodatno, Hrvatski Telekom će napore inicijative podržati uvođenjem konkretnih proizvoda i usluga koje će roditeljima pomoći u zaštiti djece. Prvi takvi jedinstveni proizvodi koje je ekskluzivno predstavio Richard Brešković, direktor Sektora marketinga za privatne korisnike iz Hrvatskog Telekoma, su pametni sat za djecu MYKI i jedinstvena usluga roditeljske zaštite za pametne telefone.

”Odgovornost HT-a kao tehnološkog lidera u Hrvatskoj dovesti je brzi nternet i najnoviju digitalnu tehnologiju u domove, ali jednako važnu ulogu vidimo u rješavanju problematike sigurnosti na Internetu. HT je predvodnik nezaustavljivog trenda digitalne transformacije u našem društvu i želimo da ona bude sigurna. Tu smo poseban fokus stavili na sigurnost djece na Internetu. Temi smo pristupili vrlo ozbiljno sa željom da napravimo vidljiv iskorak. Iznimno smo stoga ponosni što su nas partneri prepoznali kao nekog tko želi i može oplemeniti njihove napore. Uvjereni smo da ćemo ovom inicijativom uspjeti osigurati sigurniju i bezbrižniju svakodnevicu našoj djeci i svim roditeljima”, izjavila je Nataša Rapaić, članica Uprave HT-a i glavna operativna direktorica za privatne korisnike koja je pozvala sve zainteresirane da se priključe inicijativi.

”Na Hrabrom telefonu bilježimo povećan broj upita djece, mladih i roditelja za teme sigurnosti na Internetu. Često nas kontaktiraju kada je situacija već vrlo ozbiljna, a pokušaji da se zaštite nisu bili uspješni. Naši volonteri svakodnevno pružaju savjetodavnu podršku djeci koja su doživjela neki oblik nasilja na Internetu te aktivno informiraju i educiraju roditelje o tome kako pomoći djeci da se zaštite prilikom korištenja Interneta i društvenih mreža. Do sada smo razvili brojne edukativne i preventivne materijale za djecu, roditelje i stručnjake, no naš doseg je ograničen. Vjerujemo da ćemo ovom inicijativom u koju su uključeni ključni akteri, a sve uz podršku Hrvatskog Telekoma, zaista napraviti pozitivan pomak za našu djecu i mlade, što samostalnim djelovanjem ne bismo mogli postići”, izjavila je Anamarija Vuić, koordinatorica savjetodavnih linija Hrabrog telefona.

”Postojeća istraživanja provedena na temu sigurnosti djece na Internetu dala su nam tek djelomičan uvid u ovu problematiku u Hrvatskoj. Zahvaljujući ovoj inicijativi po prvi ćemo put imati nacionalno istraživanje u potpunosti usklađeno s kriterijima međunarodnog EU Kids Online projekta. To će biti prava podloga za donošenje nacionalnih strateških dokumenata, obrazovnih materijala i usklađivanje s preporukama Europske komisije i direktivama Europskog parlamenta.

Našu inicijativu podupire Agencija za elektroničke medije, a potporu je najavila i Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti”, izjavio je Igor Kanižaj, potpredsjednik DKMK-a i koordinator hrvatskog tima EU Kids Online, koji je ujedno dodao kako se o uključivanju u inicijativu intenzivno pregovara i s drugim institucijama.

”Mladi ljudi danas u rukama imaju moćnu tehnologiju, no bez kvalitetnih uputa kako se njome na ispravan način koristiti. Komunikacija putem Interneta i društvenih mreža je direktna, bez posredovanja roditelja ili drugih bliskih članova obitelji, no to ne znači da mlade treba ostaviti bez nadzora. Ostavimo li dijete u knjižnici ne znači da će naučiti sve što piše u knjigama na policama. Za svladavanje znanja trebaju mentora. Uspjeh portala srednja.hr govori da mladi nisu samo zainteresirani za lagane, ”žute” sadržaje, već žele kvalitetne informacije o temama koje ih u njihovoj dobi prirodno interesiraju. I to od provjerenih izvora.

Hvala građanima

Od srca zahvaljujemo svim građanima koji su svojom donacijom podržali aktivnosti Hrabrog telefona