Mentalno zdravlje djece i mladih sve gore, zlostavljanje djece i dalje jedan od glavnih razloga pozivanja Hrabrog telefona
Objavljeno : 17.01.2023.

Mentalno zdravlje djece i mladih sve gore, zlostavljanje djece i dalje jedan od glavnih razloga pozivanja Hrabrog telefona 

 

Tijekom 2022. godine, savjetodavne linije Hrabrog telefona zaprimile su ukupno 4 351 upit od strane djece, roditelja ili drugih odraslih osoba zabrinutih za dobrobit djece. Tako smo na Hrabrom telefonu za djecu (116 111) zaprimili ukupno 1 245 poziva, na Hrabrom telefonu za mame i tate (0800 0800) 1 617 upita dok smo putem e-savjetovanja Hrabrog telefona (mail, chat) zaprimili 1 489 upita. 

 

Upiti su se najčešće odnosili na mentalno zdravlje djece i mladih, no posebnu zabrinutost dodatno budi što je Hrabri telefon tijekom 2022. godine zaprimio čak 244 upita s temom suicidalnosti (za usporedbu, tijekom 2021. godine broj upita s temom suicidalnosti iznosio je 159 što je porast od 53%). Nadalje, tijekom 2022. godine s temom samoozljeđivanja zaprimili smo 184 upita, dok je tijekom 2021. godine taj broj iznosio 129 što pokazuje da se radi o porastu od 43%. 

 

Kada govorimo o temi zlostavljanja i zanemarivanja djece, broj poziva/upita dosljedan je proteklih godina te iznosi između 680 do 720 poziva godišnje. Govoreći o vrstama nasilja, također nema značajnih promjena te dominiraju kao razlog poziva emocionalno i fizičko zlostavljanje, vršnjačko nasilje, zanemarivanje, nasilje u obitelji, fizičko kažnjavanje, seksualno zlostavljanje te nasilje u adolescentskim vezama. Izostanak promjena u zastupljenosti nasilja kao razloga pozivanja, ukazuje kako nije postignut značajan napredak po pitanju zaštite djece ili u najmanju ruku, po pitanju osviještenosti društva o cjelini. 

 

Kako zaštita djece od zlostavljanja i zanemarivanja ne podrazumijeva samo pružanje direktne pomoći i podrške, već i osposobljenost i spremnost odraslih na zaštitu djece u takvim slučajevima, Hrabri telefon je krajem 2022. godine u okviru „Dare2See“ projekta organizirao višednevne edukacije za više od 80 ravnatelja osnovnih škola Grada Zagreba, stručnih suradnika,  učitelja osnovnih škola te odgojitelja dječjih vrtića. Potvrdilo se kako potreba za opisanim edukacijama postoji, posebice za stjecanjem praktičnih znanja te kako se stručnjaci osjećaju kompetentnije koristiti ih u svojemu radu. 

 

Kako bismo uistinu učinili stvaran korak ka zaštiti djece i mladih od nasilja nužno je kontinuirano djelovati na svim društvenim razinama te od najranije dobi. Imajući navedeno na umu, kroz svoje cjelokupno djelovanje Hrabri telefon teži ostvarenju svoje misije – omogućiti da se dječji glas čuje te odgovoriti na potrebu za zaštitom i sigurnošću svakog djeteta osnaživanjem njega i njegove okoline. 

 

Hvala građanima

Od srca zahvaljujemo svim građanima koji su svojom donacijom podržali aktivnosti Hrabrog telefona