Krajem travnja i u svibnju, u svih 8 škola koje sudjeluju u projektu CARING projektu održali su se treninzi mladih lidera (za 104 učenika i učenica) u trajanju od 18 sati tijekom tri dana. Cilj treninga bio je:
– pružiti mladim liderima znanje i vještine za timski rad, razumijevanje dječjih prava i te pokretanje promjena u školskom okruženju.
– pružiti uvid u društvene i rodne norme te razlikovanje štetnih i pozitivnih normi.- osvjestiti ulogu učenika u poticanju promjena
– povećati svijest o mogućnostima participacije učenika, te njihovom utjecaju na mijenjanje školskog okruženja
– potaknuti na organizaciju i provođenje aktivnosti mladih s ciljem sprječavanja nasilja
Dojmovi učenika i facilitatora:
Facilitatorice su primijetile značajnu transformaciju u kritičkom razmišljanju i svijesti učenika.
- „Najviše smo bile zadovoljne činjenicom da smo kroz ovaj trening uočile veliku promjenu u načinu razmišljanja učenika o našoj svakodnevnoj okolini koji je prvenstveno bio obilježen njihovim dojmom kako živimo u ”idealnoj školskoj zajednici”, a kroz trening im je postalo očito koliko indirektno naša školska zajednica svojim implicitnim pravilima i strukturom pogoduje održavanju nekih štetnih normi kako u našoj užoj sredini tako i u široj zajednici.“
Učenici opisuju da su ih aktivnosti angažirale i da su bile poučne, što je produbilo njihovo razumijevanje vršnjačkih odnosa i društvenih problema:
- Kroz zanimljive prezentacije, igre i razgovore sam naučila podosta te osvijestila neke zanemarene probleme današnjice. Raznolikost učenika pridonijela je širem pogledu na problem nasilja. Jedva čekam nastaviti provoditi ovaj projekt i prenijeti znanje i na druge učenike u našoj školi.“
Interaktivni format, uključujući igre i rasprave učenici su rado prihvatili:
- „Kroz igru se najlakše i najzabavnije uči.“
- „Na edukaciji mi je bilo lijepo i jako uzbudljivo. Svidjele su mi se igre koje smo igrali i predavanja su bila zanimljiva i poučna. „
Facilitatorice su također bili zadovoljne angažmanom, suradnjom i kreativnošću učenika te su istaknule formiranje kohezivnih grupa i novih prijateljstava među različitim učenicima:
- Projektne aktivnosti ne samo da su učenicima osvijestile potrebu i važnost participacije u društvu nego su im omogućile i bolje međusobno povezivanje, pa čak i sklapanje novih prijateljstava. Takvo toplo i prijateljsko okruženje omogućilo je učenicima izricanje vlastitih mišljenja, a neki od njih su podijelili i vlastita ili tuđa iskustva iz prošlosti vezana uz nasilje, ali iz perspektive žrtve. Zapravo, mogli su se otvoriti jedni drugima. Potaknuti time učenici su mogli slobodoumno pristupiti izradi vlastite vizije škole te kritički promisliti o svemu. To je svakako dobar poticaj za daljnje aktivnosti.
Učenici su također cijenili prijateljstva koja su nastala tijekom treninga:
- Bolje sam upoznao svoje vršnjake, njihove probleme i strasti. Sve u svemu je bilo iznimno iskustvo.“
Učenici izražavaju optimizam glede provođenja pozitivnih promjena u svojim školama.
- “Čini mi se da ćemo ovi projektom napraviti nešto za učenike i njihovu sigurnost u školi.”,
- “Nadam se da ćemo uspjeti provesti svoje ideje.”,
Sveukupno, CARING projekt uspješno je osnažio mlade lidere, adresirajući izazove kako bi unaprijedio obrazovanje i zadovoljstvo učenika u školama koje su uključene u projekt.
Projekt CARING sufinancira Europska unija i Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske. Izraženi stavovi i mišljenja su, međutim, isključivo stavovi i mišljenja autorâ i ne odražavaju nužno stavove Europske unije. Europske komisije ili Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske. Niti Europska unija niti tijelo koje dodjeljuje potporu ne mogu se smatrati odgovornima za iste.