Više od 4.000 poziva godišnje Hrabrom telefonu za pomoć djeci, mladima i roditeljima
Zagreb, 17.5.2022.- U povodu Međunarodnog dana savjetodavnih linija udruga Hrabri telefon započinje kampanju „Pomozite da Hrabri telefon i dalje zvoni“ kako bi osigurali dostupnost psihosocijalne podrške djeci mladima i roditeljima kroz svoje savjetodavne kanale.
„Ponekad mi je stvarno potrebno da me netko sasluša i pokuša mi pomoći“ komentar je petnaestogodišnje djevojke, korisnice Hrabrog telefona, a prema nedavnom istraživanju koje je proveo Institut za društvena istraživanja o posljedicama pandemije na učenike osnovnih i srednjih škola, čak 46,2% učenika drugih razreda srednjih škola kazuje da je pandemija negativno ili izrazito negativno utjecala na njihovo psihičko zdravlje.
Hrabri telefon godišnje primi preko 4000 poziva, a zovu ga djeca, mladi i roditelji kako bi izrekli ono o čemu ne mogu razgovarati s bližnjima. Samo jedan poziv nekome može spasiti život, a broj primljenih poziva godišnje govori nam koliko je ova linija potrebna da se iskaže ono o čemu pozivatelji ne mogu razgovarati ni sa svojom obitelji ni s prijateljima.
Savjetodavni kanali Hrabrog telefona (Hrabri telefon za djecu 116 111, Hrabri telefon za mame i tate 0800 0800, e-mail/chat/forum) mjestu su povjerenja i traženja podrške u svim situacijama vezanim uz roditeljstvo i djetinjstvo. Često su i prvo mjesto na kojem se djeca povjere o svojim iskustvima i potraže savjet.
Iziskuju oko 500.000,00 HRK godišnje troškova, a dostupne usluge financiraju se isključivo putem natječaja za donacije i sponzorstva.
Hrabri telefon poziva građane i tvrtke da se pridruže u unapređenju mentalnog zdravlja djece i mladih u Hrvatskoj, doniraju i omoguće stabilne, dostupne i stručne izvore podrške i pomoći.
Samo jedan razgovor može biti dovoljan poticaj djeci, mladima i roditeljima da pronađu svoju unutarnju snagu i hrabrost promijeniti ono što ih muči, brine i uznemiruje, a svaka donacija omogućuje da Hrabri telefon i dalje zvoni.
Kampanja je razvijena u suradnji s agencijom Señor i savjetnicom Mladenkom Majerić, a sredstva se prikupljaju putem web stranice Hrabrog telefona https://hrabritelefon.hr/#donations-section.
Sve informacije o kampanji možete pratiti putem Facebook stranice udruge https://www.facebook.com/HrabriTelefon/ .
„Hrabri telefon često je prvo mjesto na kojem se djeca povjere o problemu koji imaju, a u zadnjim godinama primjećujemo kako su sve teži problemi koji ih brinu, ljute, vrijeđaju i ponižavaju i radi kojih osjećaju sram, tugu i bespomoćnost. Svaku donaciju iskoristit ćemo za pružanje podrške djeci, mladima i roditeljima kako nijedno dijete ne bi bilo samo, kako bi mladima pomogli pronaći smisao, a roditeljima dali snagu da budu bolji roditelji.“ – izjavila je Hana Hrpka, prof., predsjednica Hrabrog telefona u povodu obilježavanja Međunarodnog dana savjetodavnih linija.
*****
Svaki dan od ponedjeljka do petka od 9 –20 sati djeca i mladi mogu nazvati telefonsku liniju pomoći na broj 116 111, a roditelji 0800 0800.
Podrška im je dostupna i putem e-maila, chata, foruma ili Facebooka. Svake večeri tijekom radnog tjedna savjetovatelji su dostupni uživo na chatu od 15 – 19 sati, dok je ostale kanale e-savjetovanja moguće kontaktirati u bilo koje vrijeme.
Tijekom 2021. godine Hrabri telefon za djecu 116 111 najčešće je nazivan zbog traženja informacija u vezi različitih tema povezanih uz psihosocijalne teškoće i mentalno zdravlje (20%), tema zlostavljanja i nasilja (22%) i obiteljskih odnosa (18%). Kada je riječ o pozivima vezanim uz mentalno zdravlje, najveći broj ih je vezan uz suicidalnost (17%), anksioznost (16%), depresivnost (14%), samoozljeđivanje (12%), usamljenost (5%), panični napadaji (5%) i ostalo (30%).
Hrabri telefon za mame i tate 0800 0800 najčešće je tijekom 2021. zvonio zbog upita vezanih uz obiteljske odnose (30%), teme zlostavljanja i nasilja (19%), psihosocijalne poteškoće i mentalno zdravlje djece (10%), kao i traženje općenitih informacija o raznim temama (teškoće djece, prava djece, o liniji, o institucijama i slično) (23%).