U situaciji u kojoj nedostaje stručnjaka za rad na problemu zlostavljanja, volonterstvo u ovom području izuzetno je važno.
Ako si student psihologije, pedagogije, socijalnog rada, Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta ili Učiteljske akademije možeš se uključiti u rad naše organizacije i postati volonter Hrabrog telefona!
Volontirati je moguće na našim savjetodavnim linijama i Dječjoj kući Borovje. Na savjetodavnim linijama (Hrabri telefon za djecu i Hrabri telefon za mame i tate) volonteri pružaju telefonsku psihološku podršku djeci, roditeljima i svima koji su uključeni u brigu o djeci, a u Dječjoj kući Borovje volonteri provode grupni rad s djecom (preventivne radionice) ili individualni (pomoć pri učenju i/ili logopedske vježbe).
Hrvatska je zemlja u kojoj je oko 6% populacije mladih uključeno u volonterski rad što je iznimno nizak postotak. Stoga je jedan od glavnih zadataka Hrabrog telefona osigurati dovoljan broj volontera za rad na savjetodavnim linijama i u Dječjoj kući Borovje, skrbiti o cjelogodišnjoj edukaciji volontera, kao i superviziji, kako bi njihov rad bio što učinkovitiji.
Kroz proteklih 20 godina rada, Hrabri telefon je educirao više od 800 volontera.
Što nudimo?
- Osnovnu edukaciju volontera za rad na Savjetodavnoj liniji za zlostavljanu i zanemarenu djecu koja obuhvaća predavanja/radionice o komunikacijskim vještinama potrebnim za savjetovanje putem telefona te vještine i znanja potrebne za rad sa zlostavljanom i zanemarenom djecom, dok za rad u Dječjoj kući Borovje sadrži i predavanja o grupnom i individualnom radu, psihofizičkom razvoju djeteta te ekspresivnim tehnikama u radu s djecom.
- Dodatne edukacije kojima se nastavlja usavršavanje volontera te koje predstavlja već sastavni dio sustava brige za volontere. Predavanja koja proširuju obuhvaćeno u osnovnoj edukaciji i osmišljena su kao podrška i dodatna pomoć našim volonterima tijekom godine, čime se povećava njihova motiviranost i spremnost za rad te ih se stručno osposobljava u većoj mjeri nego li samom početnom edukacijom. Osim toga, doedukacije koriste i samim volonterima u njihovoj stručnoj naobrazbi i razvoju profesionalnih vještina. Neke od dosadašnjih doedukacija su: ˝Pravna zaštita djece u Republici Hrvatskoj˝; ˝Stres i krizne intervencije u radu s djecom˝; ˝Suicid i samoozljeđivanje kod djece i mladih˝; ˝Identitet grupnog voditelja˝; ˝Kreativne tehnike u radu s djecom˝; itd.
- Supervizije kojima nastojimo osigurati volonterima stalnu pomoć u vezi slučajeva koji su im teški ili situacija za koje nisu u stanju samostalno odlučiti kako trebaju reagirati. Hrabri telefon redovito organizira supervizijske sastanke koji su obvezni za sve volontere, a provodi ih stručni tim supervizora koji pripremaju sadržaje i teme supervizijskih sastanaka. Ovaj tim poseban je po tome što u njemu sudjeluju nekadašnji volonteri Hrabrog telefona – osobe koje su dobro upoznate s našim radom te dobro poznaju probleme s kojima se volonteri susreću. Sljedeća korist od supervizija je razmjena iskustava samih volontera – ove su aktivnosti otvorene radionice na kojima se moderiranom raspravom o iskustvima i problemima poboljšava unutarnja kohezija grupe, dogovaraju se zajednička rješenja za određene probleme, radi se na međuljudskim odnosima te se razmjenjuju ideje i prijedlozi o poboljšanju rada. Vrlo je važna pripadnost volontera svojoj supervizijskoj grupi, što doprinosi osjećaju povjerenja u grupi i otvorenosti u razgovoru sa supervizorom. Svaka se grupa sastaje jednom mjesečno i promjene članova koji čine grupu su minimalne.
- Stručnu literaturu kroz koju se volonteri dodatno mogu educirati i jačati za stručne teme s kojima se susreću u svome radu, a čije im ih je poznavanje bitno i za rad u struci u budućnosti. Stručna literatura dostupna je u našoj knjižnici, a pišemo i mjesečne teme za volontere ovisno o problematici na koju volonteri nailaze u svome radu.
- Druženja volontera i mjesečni newsletter kojima nastojimo povezati volontere, potaknuti međusobnu suradnju, podršku i razmjenu iskustava!
Sustav pravila volontiranja u čijoj kreaciji sudjeluju volonteri omogućuje učinkovit način rada uz maksimalnu pouzdanost i jasno određenu odgovornost kako koordinatora tako i volontera. Naputke koje volonteri dobiju tijekom edukacije postavili su volonteri koji su sudjelovali u radu Udruge prije njih. Stručna i etička pravila kojih se moraju pridržavati objašnjena su na samom početku, ali budući da se ne radi o jednostavnim pitanjima, uvijek kada se pojavi problem za koji nije jasno kako ga treba riješiti (iz stručnih ili etičkih razloga), volonteri dobivaju pomoć svojih supervizora te koordinatora. Oni se međusobno dogovaraju kako bi trebalo postupiti te onda zajedničke odluke i provode zajedno. Ono što se time želi postići je i ozbiljno shvaćanje volontiranja na Hrabrom telefonu koje sa sobom nosi određena prava ali i obveze koje se moraju ispunjavati.
Što kažu naši volonteri?
Dakle, dragi čitaoče, zašto bi trebao trošiti svoje vrijeme na volontiranje? Što ti dobivaš od svega toga?
Sigurno misliš kako ionako nemaš dovoljno vremena. Nemoj se ljutiti, ali to nije istina. Ako imaš vremena za surfanje po Facebooku i lajkanje fotke na kojoj je slatki psić iz azila, možeš ga i otići prošetati. Volontiranje može biti i na kratkotrajnoj osnovi, a većinom je dovoljno samo par sati tvog vremena tjedno. Mislim da svatko od nas može toliko odvojiti pa tako i ti.
Možda se bojiš prevelikog vezivanja? Neću ti lagati, vezat ćeš se… i to jako! Ponekad ćeš doći kući i osjećati veliku frustraciju jer ne možeš pomoći još i više! Ovakva veza je ona koju pamtiš zauvijek. Svaki osmijeh i svaka suza koju zaslužiš nađe put do tvog srca. Ali, ovakva veza nije veza koja će te iscrpiti ili rastužiti. Ovo je veza koja će izvući najbolje od tebe, tjerati te da se suočavaš sa sobom i koja će te na kraju dana učiniti boljom osobom na mnogo razina. Ovo je najbolja veza s drugom osobom koju ćeš ikada imati jer je ljubav i zahvalnost neizmjerna i uzajamna.
(Volonterka Dječje kuće Borovje)
Druge priče i iskustva volontera možeš pročitati ovdje:
Priča voditeljice preventivnih radionica
Priča voditeljice logopedskih vježbi
Nadamo se da si u svemu ovome prepoznao nešto za sebe – priliku za učenjem, iskustvom, upoznavanjem mreže mladih poduzetnih i stručnih ljudi, ali prije svega priliku da pomogneš djeci i roditeljima!
Udruga provodi edukacije za volontere jednom godišnje, a ako se želite uključiti u rad Hrabrog telefona kontaktirajte nas ili putem maila info@hrabritelefon.hr ili putem telefona 01/ 3793 000.